Home

Sylvester Turner, nowy burmistrz Houston, swoje rządy w mieście zaczął od dość nietypowej decyzji. Zapowiedział ograniczenie planu rozbudowy sieci miejskich obwodnic i wstrzymanie inwestycji związanych z poszerzaniem ulic. Decyzja była racjonalna, bo wbrew powszechnemu przekonaniu nowe drogi nie rozładowują korków, a wręcz odwrotnie, zachęcają do używania samochodów i jeszcze bardziej blokują miasto. Zostało to wielokrotnie potwierdzone w badaniach natężenia ruchu, prowadzonych również w Houston.” Źródło: miasto2077.pl

Takie są tendencje na świecie, a kieleccy stratedzy i planiści tkwią w anachronicznym przekonaniu, że kolejne dwupasmówki przez centrum i osiedla poprawią jakość życia w mieście (sic!).  

Tymczasem jedyne co poprawią to ruch dużych tirów pomiędzy zabudowaniami mieszkalnymi i tranzyt przez środek miasta. Czy to leży w naszym interesie… ?  
Potrzebujemy dróg szybkiego ruchu, ale po to, żeby bezpiecznie przemieszczać się i w cywilizowany sposób skomunikować stolicę województwa z innymi miastami. 

W samych Kielcach najbardziej powinna liczyć się dobra infrastruktura drogowa, zrównoważenie transportu, czysta i wygodna komunikacja publiczna, a także ułatwianie korzystania z alternatywnych do samochodowego środków transportu, jak np. rowery. 

Dzięki temu możemy mieć czystsze powietrze do oddychania, mniejszy hałas, lepsze zdrowie i samopoczucie. Tego ostatniego często brakuje w pośpiechu dnia codziennego.
Jakie jest Wasze zdanie? Z chęcią poczytam Wasze opinie i sugestie.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s