Home

DSC_0260~2

„Uważam, że promocja miast powinna być prawnie zakazana. Miasto samo się promuje, jeśli jest dobrze zarządzane. W przeciwnym razie to wyrzucanie pieniędzy w błoto ” – pisze do Gazety w Kielcach czytelnik. Artykuł powstał w ramach akcji Gazety, która zachęca do zgłaszania własnych pomysłów do zrealizowania w Kielcach. Słów czytelnika nie chcę zostawiać bez polemiki. Nie zgodzę z tezami dotyczącymi promocji, choć pod resztą podpisuję się obydwiema rękami.

Po pierwsze, promocja miast jest właśnie funkcją zarządzania. Tego brakuje w Kielcach, a zachowania pseudomarketingowe mylnie nazywane są przez Ratusz promocją. To faktycznie powinno być zakazane, ale to nie jest promocja. I jeżeli takie sytuacje miał na myśli autor cytowanych słów, to pełna zgoda.

Natomiast, jeśli mamy w ogóle nie promować miasta to w jaki sposób ściągnąć do Kielc inwestorów, studentów, turystów itd., bez wypromowania możliwości jakie możemy im stworzyć? Przy czym oczywiście najpierw musimy mieć ofertę, którą będziemy mogli się chwalić, a z tym już gorzej. Dopóki nie będziemy mieli dobrych warunków to nie będzie czego promować.

Po trzecie, gdyby nie marketing miejsc to w szczególności polska branża turystyczna rozsypałaby się, a ludzie w niej zatrudnieni straciliby pracę. Bez profesjonalnej strategii promocji nie ma skutecznej komunikacji, trudno budować relacje, a na ścianach wiszą żenujące banery „Don’t give up you are in Kielce”.

Pisałem kiedyś o tym właśnie do Gazety w artykule, który jest wciąż aktualny i można go przeczytać na moim blogu, do czego gorąco zachęcam: „Don’t give up” to promocja Kielc

Dziękuję czytelnikowi Gazety za wywołanie tematu promocji Kielc. Każde zdanie jest tu ważne i warto je przedyskutować. Tego typu dyskusje powinny toczyć się zwłaszcza w ramach konsultacji społecznych organizowanych przez władze miasta.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s