Home

paparazzi

„Prawnik powinien dbać o interesy swojego klienta nie tylko przed sądem prawa, ale także przed sądem opinii publicznej” – pisze Robert Socha swoim artykule „Twittując na sali sądowej”. „Litigation PR to za każdym razem precyzyjna strategia obrony dobrego imienia klienta przed procesem i w jego trakcie, a czasami nawet po procesie.” – dodaje.

§ 1

Święte słowa, za oceanem wiedzą o tym doskonale i tam od co najmniej 20 lat rozwija się litigation PR, czyli strategiczne doradztwo, które wspomaga prawników zarówno na wokandzie, jak i przed wspomnianym sądem opinii publicznej. Tym bardziej, że ten w przeciwieństwie do niewydolnego systemu sądowniczego jest bardzo szybki i nie przyjmuje apelacji. Raz ukształtowany w takich okolicznościach wizerunek nie łatwo zmienić. Lekceważenie tej zasady może być bardziej dotkliwe dla klienta niż przegrana w procesie.

Zastanówmy się, jakie znaczenie ma dla nas uzyskanie korzystnego wyroku i ewentualnych przeprosin zamieszczonych małym druczkiem na ostatniej stronie gazety, gdy w wyniku sensacyjnie brzmiących (i często sugerujących nieprawdę) tytułów pojawiających się na pierwszych stronach gazet, tracimy klientów, akcje spadają, a sąsiad przestał nam odpowiadać „dzień dobry”?

Zaradzić takim sytuacjom pozwala litigation PR czyli „zarządzanie procesem komunikacji podczas sporu sądowego lub jakiegokolwiek procesu orzekania, w celu zdobycia wpływu na jego wynik lub ogólną reputację klienta” – definicja Jamesa Haggerty z 2003 r.

Efektywna komunikacja z mediami odgrywa dużą rolę w sporach, którym towarzyszą media, kiedy może zostać naruszona reputacja, a co za tym idzie, zagrożona pozycja rynkowa firmy (sprzedaż!) lub wizerunek danej osoby (poparcie dla polityka!). Procesowy public relations jako rzetelny PR nie ma nic wspólnego z manipulacją i kłamstwami. Chodzi o efektywną komunikację z mediami.

W litigation PR nie chodzi o organizowanie briefów na sądowych korytarzach (choć warto być na to przygotowanym i trudno tego uniknąć w przypadku procesów obserwowanych przez media). Wręcz przeciwnie, należy w tym obszarze poszukiwać wysublimowanych kanałów i narzędzi public relations.

§ 2

W społeczeństwie informacyjnym…

Pełny tekst dostępny na stronie www.stabilis.pl

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s